SoroSuub XP-38 Sport sikl
2006.07.14. 08:16
- Gyrt: SoroSuub Corporation
- Mretek: hossz 7 m; szlessg 5 m
- Repulzor: SS-7K
- Max. seb.: 3000 km/h
A Sullusti SoroSuub 3000 km/h cscssebessg XP-38-as suhanja az egyik leg-npszerbb polgri antigravitcis jrm. Br a sorozatgyrtsukat mr rg felfggesztettk, manapsg mg is renesznszukat lik. Kedvez ruk miatt egyre nagyobb npszersgnek rvendenek a sk, sivatagos, Isten hta mgtti vilgokban l szegnyebb vsrlk kzt is. Az XP-38-as egyre nvekv npszersge ersen cskkentette a keresletet a rgebbi modellek irnt. Mg Mos Eisley hatalmas vsra-in sem knny megszabadulni pl.: a rozzant X-34-esektl. Ezt Luke Skywalker is megtapasztalhatta.
Az XP-38-as tervezsnl a fiatal, npes vsrlkznsget megclozva elssorban a nagy sebessg s a szemet gynyrkdtet, vonz kls elrsre trekedtek, emiatt; nem is titkolva kicsit tllpve a clszersgen. A versenykpes, kedvez r bevezetst egyfell a lehet legkisebb srknyszerkezet kialaktsval s a viszonylag egyszer, a bonyolultabb gyrtsi technolgikat nlklz szerkezeti elemek beptsvel kvntk elrni. Ennek rdekben a tervezk csupn kt szemly rszre alaktottak ki helyet a gpben. Az utasok mgtt eldugva, egy kismret rakteret is tallunk. m ez csupn minimlis mennyisg csomag elhelyezst teszi lehetv, leginkbb csak az iratok trolsra szolgl. A vezet s az utasa egy hatalmas, osztott duraplex kabintetvel zrt knyel-mes kabinflkben foglal helyet. E duraplex tet nyitsval lehet a jrmbe ki s be-szllni. A vezrlpult nem fixen beptve, hanem egy mozgathat karra szerelve ke-rlt kialaktsra, gy brmelyik oldalon l utas vezetheti a gpet. A manverezst megknnytend, az irnytshoz szksges legfontosabb adatok akr a pilta el a szlvdre is kivetthetk. Ezzel tulajdonkppen minden luxusfelszerelst ki is mer-tettnk. Az lsek br tnyleg knyelmesek, de azok kialaktsnl a legegyszerbb anyagok kerltek felhasznlsra. A drapp szn brfoteleket esetnkben el is felejt-hetjk.
Az XP-38-as autopiltja a gp hts rszben lett integrlva. rdekessg, hogy annak burkolata egy R2-es asztromechanikai droidot formz. Egy kis illzi. Mintha a pilta egy igazi rhajt vezetne. Persze a Hood HS4-es egysg messze nem kpes arra a feladatra, amire a modern asztromechanikai droidok, m az orrban l kt feldert szkennerrel egyttmkdve az egyszerbb irnytsi krlmnyek kztt mgis megfelel vezrlst adhat a motorok fel.
A suhan szve egy SoroSuub SS-7K jel repulzor genertor, amely a lebe-gshez szksges ert s a turbmotorok meghajtst adja. A hrom darab, iker toler vezrlvel felszerelt szintn SoroSuub gyrtmny hajtmvet a trzs hts rszre ptettk. A motorok meggyz teljestmnye s a toler vezrl zsaluk biz-tostotta fantasztikus manverezhetsg az XP-38-as igazi tkrtyja. Egy j pilta kezben ez a kis gp tnyleg igazi ssz vlhat. Br az elrhet max. emelkeds csupn csak 2 mter, m ez amolyan tlagosnak tekinthet, akrcsak a hajtmvek; fleg az jabb szabvnyokhoz kpest kicsit ers zajszintje, m a pozitv eladsi sta-tisztikkat e negatv tnyezk eddig mg nem rontottk.
Az idk folyamn a korai SoroSuub modellek ttervezsvel sok j vltozat jtt ltre, mint pl.: az XP-38A vagy a Tx-37. Az alapvltozat legnagyobb konstrukcis problmja azonban vgig vonult az egsz szrin. A tlsgosan nehzkes s sok-szor meghibsod repulzort, soha sem cserltk le. Emiatt az Xp-38-asok nem elg megbzhatak az extrm, durva terepeken, leginkbb csak a sk vidkeken hasznl-hatak. Br a lebegtet egysg belltsa a terep adottsgainak megfelelen tkalib-rlhat, m ez legalbb hrom rt vesz ignybe minden egyes t eltt. Nem is be-szlve arrl, hogy ez esetben pontos informcikra van szksg a meghdtani k-vnt terlet felszni viszonyairl. A modern suhankban a repulzis emelkeds mr-tkt a vezrl rendszer automatikusan be tudja lltani, de az XP-38-as HS4-es kzponti egysge hiba prblja a repulzor vezrlst leadni, ez csak a legritkbb esetben sikerl neki. Valszn, hogy valami kompatibilitsi problmrl lehet sz. A tulajdonosok azonban tbbnyire nem foglakoznak ezzel az igazn aprcska gonddal, a Toloose-i Ugrl kvek vlgyt pedig nagyvben elkerlik.
|